Algemene voorwaarden

Praktijk Buitenspel hanteert de volgende werkwijze en afspraken:

  • Na aanmelding via de website neemt behandelaar binnen 48 uur contact op om een afspraak te maken. 
  • De tarieven van de verschillende diensten staan beschreven op de website. Betaling kan door middel van pinbetaling of internetbankieren geschieden. 
  • De duur van een psychologisch consult is 45 of 90 minuten. Relatietherapie duurt 60 of 90 minuten per gesprek en Mediation is doorgaans 120 minuten. 
  • Afspraken kunnen telefonisch of per email worden afgezegd tot 24 uur voor de afspraak. Indien een afspraak te laat wordt geannuleerd, of niet wordt nagekomen, wordt 40 euro bij u in rekening gebracht. Voor Mediation gelden hiervoor andere tarieven die te vinden zijn onder het kopje Mediation.
  • Indien de behandelaar de afspraak afzegt dan vervalt de verplichting tot betaling van het consult.
  • Indien u het verschuldigde bedrag niet binnen de betalingstermijn van 30 dagen heeft voldaan, bent u in verzuim. De praktijk stuurt u dan een herinnering met een betalingstermijn. De praktijk behoudt zich het recht de behandeling te stoppen dan wel op te schorten tot aan de betalingsverplichting is voldaan.
  • Voor de onvergoede zorg is het informatie in het dossier beknopt om zo de privacy zo volledig mogelijk te waarborgen. Hierin wordt geen diagnose opgenomen zoals in de Basis-GGZ. Aan het einde van de behandeling kunt u een formulier tekenen voor vernietiging van het volledige dossier. U heeft ook recht op inzage. 
  • Informatie naar derden is alleen mogelijk na uw toestemming. In sommige situaties is het wenselijk dat de huisarts en/ of POH op de hoogte is van de behandeling. Dit gebeurt niet zonder u expliciete toestemming. U kunt hiervoor de akkoordverklaring te tekenen. 
  • Op het moment dat er een klacht is, kunt u contact via de mail of mondeling opnemen. Er zal 1 klachtgesprek zonder kosten plaatsvinden met als doel om tot een prettige samenwerking te komen. Mocht u toch ontevreden blijven, verwijs ik u naar het NIP of naar mijn geschillencommissie P2NL. 
  • Cliënten die in crisis verkeren kunnen contact opnemen met hun behandelaar. Echter buiten de werktijden is er geen sprake van geringe bereikbaarheid. In geval van nood kunt u ook de huisarts raadplegen. 
  • Bij ziekte of afwezigheid van de behandelaar zal de zorg worden overgedragen aan een collega. Dit wordt met cliënt zorgvuldig besproken en er zal een warme overdracht plaatsvinden. 

Jeugdwet

  • De werkzaamheden worden vergoed door de gemeente en via de zorg coöperatie Koel&Co verloopt het contact met de gemeente, het klanttevredenheidsonderzoek en de facturatie.
  • Bij aanvang van de begeleiding ontvangt u een brief met daarin onderstaande informatie betreffende privacy-gevoelige informatie, verwijsindex e.d.
  • Voor het delen van privacy-gevoelige informatie toestemming wordt gevraagd. In de bijlage van de brief is een toestemmingsformulier opgenomen om informatie indien nodig te delen met verwijzer, school of andere hulpverleners.
  • Uw kind wordt opgenomen in de verwijsindex. Dit betekent dat andere hulpverleners kunnen zien dat uw kind of uw gezin door mij begeleid wordt. In de Verwijsindex wordt geen inhoudelijke informatie gedeeld over ons traject. 
  • De wijze waarop uw gegevens vastgelegd worden kunt inzien in het privacy statement. Ten behoeve van de facturering worden uw gegevens ook vastgelegd in het systeem van Koel&Co, Zilliz. U heeft indien gewenst toegang tot dit dossier krijgen waarin u ook mijn verslagen kunt lezen. 
  • U kunt gebruik maken van het AKJ als u behoefte heeft aan een gesprek met een vertrouwenspersoon.
  • Binnen 2 maanden na de start ontvangt u een behandelplan. Dit is een vereiste voor het dossier en u wordt gevraagd hier een reactie of akkoord op te geven. Hierin staan zaken als de reden van aanmelding, de hulpvraag en de werkwijze met bijbehorende behandeldoelen. 
  • In het kader van de zorgvuldigheid en bevordering van de professionaliteit kan contact gezocht worden met een collega. Er wordt geen persoonlijke privacy-gevoelige informatie gedeeld zonder uw toestemming
  • Indien u vragen heeft over de begeleiding, zaken graag anders wil zien of een klacht heeft, dan kunt u dat altijd mondeling of via de email aangeven. Ik ben aangesloten bij een geschillencommissie. Dit is P3NL. U kunt hierover informatie vinden op de website.
  • U ontvangt een vragenlijst (kinderen ouder dan 16 jaar ontvangen ook zelf een vragenlijst) waarop u aan kunt geven hoe tevreden u bent over de begeleiding. Deze vragenlijst wordt anoniem verwerkt. U kunt gebeld worden door een medewerker van Koel Zorgt. Deze medewerker heeft alleen uw telefoonnummer en het klantnummer en weet verder niets van de inhoud af. U kunt de vragenlijst ook invullen en naar het e-mailadres mailen dat vermeld staat.
  • De aansprakelijkheid in de trajecten in de Jeugdzorg is beperkt tot het bedrag dat de beroepsaansprakelijkheidsverzekering dekt.
  • Van deze overeenkomst kan alleen schriftelijk worden afgeweken.
  • Op deze voorwaarden en wat daarmee verband houdt, tussen praktijk en cliënt, is het Nederlands recht van toepassing.